Monday, October 13, 2008

Hangin Satu Badan

.
Sekarang orang Melayu Islam dah semakin pandai berniaga. Kismis minda, sawda cafe, produk hiraq, air musoffa, jus buah tiin, jus buah kurma dan macam-macam lagi produk yang dikatakan berasaskan amalan para nabi dan apa-apa yang ada diceritakan di dalam al-Quran dan Hadis.
Suatu hari saya bertanyakan tuan kedai yang berkopiah di Wisma Muis.
"Ada tak produk untuk buang angin dalam badan?"
Saya mengharapkan minuman atau makanan berasaskan mungkin kurma, habbatus sawda', buah tiin atau daging unta.
"Ni bagus, saya dah lama pakai, memang berkesan..... ", jawab tuan kedai penuh konfiden.
Ppah!.... Putus ppah angin saya bila tuan kedai tunjuk gelang berbatu entah apa di pergelangan tangannya yang berwarna koko gelap.
Saya belum bersedia untuk percaya lelaki pakai gelang ala-ala tasbih gitu dapat buang angin dalam badan. Pergi berurut lagi baik bah.
.

1 comment:

  1. Nasi mentah, nangka, ubi kayu. kalau tanya Pak cu muor musti jamu. Bangun pagi lawas. sendiri terai bah tp nak telan jamu payah.

    CankerSaurus

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...