Wednesday, December 14, 2011

Nasi Kerabu Ahmad Zaki Terbaik Di Kuala Terengganu

Kerpok gotel Ahmad Zaki seriyal, kak
Kalau anda sedang mencari nasi kerabu yang best di Kuala Terengganu, aku cadangkan nasi kerabu Ahmad Zaki. Rasanya ok, sedap. Cuma ada sedikit manis.

Harganya? Itu aku tak pasti. Tak tahu nak cakap. Sebabnya, semasa aku tengah makan nasi kerabu di sebuah gerai tepi jalan berhampiran Hotel Grand Continental, tiba-tiba dah ada orang bayarkan. Aku tak kenal pun dia.

"Hah! Dia dah bayar? Siapa dia tu?" Aku bertanya kawan aku yang sedang meneguk nescafe.

"Oooo.... Itu safety officer Ahmad Zaki," jawab kawan aku, merujuk kepada syarikat Ahmad Zaki Resources Bhd. yang banyak projek di seantero Malaya sekarang, lebih-lebih lagi di Terengganu.

Sebab itulah aku namakan nasi kerabu itu Nasi Kerabu Ahmad Zaki. Boleh tahan rasanya, I follow.
.
** Lupa nak cakap, awek-awek di gerai tu putih-putih, cun-cun. Mungkin sebab itulah budu dalam nasi kerabu tu terasa manis kot.

22 comments:

  1. Awek Ganu memang cantik-mulus Cikli, sebab itu anak saudara kakak dah sangkut org sana hihi...

    ReplyDelete
  2. kakzakie:
    ada benarnya kak.
    tapi jangang biar dia borak sama dia la... degung-gegang degung degang. kahkah

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..rezeki tu..
    nasib baik bukan Abdullah Zaki..
    akak suka nasi kerabu ni tp tk penah buat..

    ReplyDelete
  4. Ambo suka nasi kerabu jenis kering, tumisnya budu cair jah, banyak ikang sebagai sambal. Aksesori solok lada, keropok keping, dan daging bakar...ish ish. Power beb !!

    ReplyDelete
  5. Saya pernah rasa nasi kerabu di Kubang Badak, boleh tahan.

    ReplyDelete
  6. nyanyisunyi:
    kalau jumpa abdullah zaki, saya yang belanja dia.

    ReplyDelete
  7. sot:
    solok tu kira aksesori wajib tu.pagi tadi baru lepas makan nasi kerabu pokloh di salor. tp takde solok.

    ReplyDelete
  8. kunang-kunang:
    kubang badak di mana kak? di sini area gong badak, ada tempat nasi kerabu boleh tahan.

    namun sejujurnya nasi kerabu terbest adalah yang mak saya dan kajol buat. ada solok lada, ada ayam atau daging bakar, tumis, sambal, kerpok, ulam. yang penting boleh menambah.

    ReplyDelete
  9. nasi kerabu tepi jalan tu ke....kt situ memang sedap.....

    nyanyi sunyi, i like ur nick name.....novel bacaan terakhir saya bertajuk nyanyi sunyi....dah 2x baca....best.....nickname ni dari tajuk novel tu ke?

    ReplyDelete
  10. puteri:
    macam tahu je awak ni puteri. yelah kat situ.

    ReplyDelete
  11. oloh sedaknyo nasi kabu denga solok...

    kat gong pok jin sedak jugok,

    ReplyDelete
  12. hanis my:
    gong pak jin...pernah makan nasik kerabu di sana. oishi desu.

    ReplyDelete
  13. pn kartini:
    kalau bagus bagitau kawan

    ReplyDelete
  14. ada keja kosong tak kat company ahmad zaki..hehe

    ReplyDelete
  15. bape percent share ni heheh :p

    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/cabang-yang-tak-mungkin-tersimpul.html

    ReplyDelete
  16. Nasi kerabu memang sedap...
    Aidilfitri lepas, hidangan utama kat rumah adalah nasi kerabu.
    Budu... Ia tambah selera

    ReplyDelete
  17. gadis-gadis berdarah siam kot.rajin makan pulut.

    :)

    ReplyDelete
  18. ai cikli.. ini macam kes
    'lembu pny susu sapi dapat nama' saja

    ReplyDelete
  19. CikLi,

    Minta maaf nama tempat tu 'gong badak' bukan 'kubang badak'. Dekat kawasan UMT dan Uniza.
    Adik ipar kak ani yang mengajar di uniza selalu beli untuk breakfast bila ke rumah dia. Kak Ani tak pernah gi beli sendiri.

    Silap, saya ni tok mahir sikit nama-nama tempat di terengganu sebab saya orang dungun.

    ReplyDelete
  20. tasha: kerja ahmad zaki lebat juga tu...

    c'axoera: ikhlas ni kak

    naeblog: nasi kerabu menjawab persoalan orang yang tak suka budu. ibarat orang yang mengutuk hudud, tetapi buat Islan hadhori.

    ghost writer: siam kat pasir mas bro. kat sini ramai kelaut.

    puteri: apa cerita pasal lembu ni, nanti kak jat marah.

    gedek!: macam mana lu tahu?

    kunang-kunang: kat situ memang mewah makan kak. sebut je apa saja.

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...