Thursday, November 5, 2009

Tak Payah Nak 'Solor' Kepala


Betul atau tidak penahanan Dr. MAZA, bagi aku tak perlulah orang PAS berhabisan beras untuk mengulas itu ini untuk mempertahankan bermati-matian Dr. ini dan serentak dengan itu menghentam JAIS. Kulihat semua yang ada jawatan dan tak ada jawatan, semuanya nak cakap 'something' tentang apa yang berlaku kepada Dr. ini.


Dr. MAZA bukan orang politik. JAIS pun bukan organisasi politik. JAIS, pentadbirannya terletak di bawah kuasa Ketua Agama Islam Selangor. Bukan, Tan Sri Khalid la, Hassan Ali pun bukan. Sultan la.


Jadi apa perlunya kita terus terburu melulu menerjah ke depan. Sedangkan masing-masing ada hujah dan dalil masing-masing.


Dr. MAZA pernah mengeluarkan kenyataan yang menyokong perjuangan PAS di samping banyak juga kenyataan dan teguran yang mencalarkan hati pendokong PAS.


JAIS juga begitu. Banyak lagi program dan nahi mungkar yang telah dilaksanakan selari dengan perjuangan PAS. 'The Ship' dulu siapa yang serbu? 'Ratu cantik' dulu siapa yang tangani?


Kalaulah ayah pin atau kerabatnya tiba-tiba muncul di Selangor atau di Kelantan dan mengadakan sesi ceramah, aku rasa mereka akan terus ditangkap oleh Jabatan Agama dan caj pertama adalah mengajar agama tanpa tauliah.


Jadi tak perlulah nak ulas dan twist isu tauliah panjang-panjang.


Nampaknya Dr. MAZA sudah ada cukup kekuatan untuk mendepani isu ini. Jadi harap-harap orang PAS simpanlah sikit tenaga untuk sakit sendi dan urat yang baru beransur-ansur nak pulih.


Sampai bila PR nak realize, berkonfrantasi dengan penjawat awam atau agensi kerajaan tak ada faedahnya.

3 comments:

  1. Biasa...le!! tengah panas mesti nak tambah panas. PAS...hmmmmmm Orang Kafir baca hadis masa ceramah pun Laung Takbir.. Entah tau ke tidak maksud takbir...

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...