Wednesday, August 19, 2009

Pentingnya Balik Raya di Kampung



Salsa ada ujian Pendidikan Seni hari ini. Tajuk-tajuk telah diberikan terlebih awal oleh cikgu.


Semalam, semasa mengambilnya pulang dari sekolah dia memberitahuku yang dia bercadang nak buat 'kad ucapan'.


"Molek la tu. Buat kad raya," aku cadangkan pada Salsa. "Tengok tu, macam di papan tanda tu," aku menunjukkan gambar di billboard gergasi yang tertera ucapan selamat berpuasa dengan gambar Ketua Menteri Musa Aman di sebelah ketupat dan dacing.


"Kakak boleh lukis ketupat, pelita,....." cadangku lagi.


"Tebu......" Tambah Salsa.


"Hoit.... Mana ada tebu pada hari raya. Orang Hindu je yang guna tebu...." bantahku.


Ting! ......Terlintas sesuatu di fikiranku.


"Kakak....Tu bukan tebu, LEMANG bahhhh......"


"Mana kakak tau......." Jawabnya sambil gelak kecil.


Dah lama rupanya aku tak beraya di kampung. InsyaAllah, moga-moga dapatlah aku pindah cepat-cepat.

3 comments:

  1. Ting!!!!!

    teringat ko lakso pok mudo :)

    ReplyDelete
  2. izraai, raya haji insyaAllah.

    TING!

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...