Wednesday, January 30, 2013

Senipis Utusan & Kosmo!


Aku sedang makan nasi bungkus di meja semasa anak aku bertanya.

"Abah, bila kita nak beli TV nipis?"

Aku berhenti menyuap dan memandang TV yang sedang terpasang. Di dalam TV, kelihatan Muhyiddin Yassin sedang berada di khalayak manusia berpakaian pink. Baru sebentar tadi, di kaca TV itu juga menunjukkan PM Najib disambut meriah oleh orang Kota Bharu. Baru 7-8 minit yang lepas, dalam TV itu juga kelihatan dan ditonjolkan imej hodoh Anwar dan keterukan Lim Guan Eng termasuk Mat-Mat Sabu sekali.

"Adik tengok rumah ayohnik dan Ciksah TV nipis je..." Si anak menyambung apabila aku diam.

"Abah nak beli bila TV jadi lagi nipis," jawab aku.

"Lagi nipis? Nipis macam mana?" Tanya si anak lagi.

"Nipis macam surat khabar Utusan ni. Baru senang abah buat bungkus nasik dan lap air tumpah atas lantai," terang aku sambil menyambung baca cerita tentang Amanat Haji Hadi dalam paper Utusan yang membungkus nasik kerabu yang aku sedang makan.

4 comments:

  1. Kalau tv tu tipis macam suratkhabar lama dah abang buat pencucuh api pembakar masa nak bakar sampah Cikli...

    ReplyDelete
  2. silap anak minta abah beli TV waktu baca Utusan, nanti tunggu abah baca harakah bereh selalu =)

    ReplyDelete
  3. Sebongkah TV Rosak Kalau Dibawa Ke Kedai Kitar Semula Belum Cukup Utk Membeli Sebungkus Nasi Kerabu. Tokok Dengan 1/2 Kilo Tin Aluminium Baru Dapat Nasi Kerabu Yg Lengkap!!




    ReplyDelete
  4. haha, jangan terpengaruh dengan keduanya, bro.

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...