Thursday, October 22, 2009

1Tanggungjawab Menangani Gejala Tak Sihat di Kelantan


Perkembangan tidak sihat seperti yang diketengahkan oleh Pokmudo sedang berakar di Kelantan.


Kalau kita melalui jalan utama Kuala Krai - Kota Bharu, kita akan nampak tempat yang paling obvious berlaku perkara 'bengong' ini adalah di Kok Lanas.


Apa dia?


Jantan betina, tua muda, kecil besar pakat-pakat naik motor tak pakai helmet. Berserabut di atas jalan raya. Apa kejadah depa pikir pun aku tak tahu. Pakai helmet ni bukan masalah rock atau tak rock, bukan masalah Pas atau Umno, bukan masalah hebat atau tak hebat. Ini masalah keselamatan.


Kalau setakat lalu atas tali air KADA ok lah. Ini jalan utama dan Kok Lanas adalah salah satu pekan yang sedang pesat membangun di Kelantan.


Inilah masanya Datuk Alwi sebagai ADUN Kok Lanas berkokok pada rakyat. Juga untuk YB Tuan Ab. Aziz dari PKR selaku MP Ketereh berganding 1bahu dengan Datuk Alwi menangani gejala 'bengong' ini. Umno dengan PKR bekerjasama menangani masalah keselamatan jalan raya. Kan bagus tu.


Dalam blog http://p026ketereh.blogspot.com/ oleh YB Tuan Ab. Aziz yang telah dimulakan pada May 2008 (Setakat ni baru ada 2 posting bah!) ada dinyatakan soalan YB Aziz kepada menteri pengangkutan dalam persidangan Parlimen Ogos 2008 iaitu beliau bertanya tentang,


jumlah saman trafik yang dikeluarkan kepada pemandu bas ekspress bagi perjalanan Kota Bharu - Kuala Lumpur bagi tempoh yang sama.


Ini bermakna YB Aziz concern mengenai keselamatan jalanraya. Yalah, orang yang mengalahkan Annuar Musa, mestilah hebat.


Apa-apa pun peranan ibu bapa dalam perkara ini amat penting dan orang yang dah boleh naik motosikal ni biasanya dah besar dan mumaiyiz. Dah boleh fikir sendiri.


Patuhilah peraturan di dunia untuk keselamatan di akhirat.

No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...