Wednesday, November 23, 2011

Si Bodoh Yang Busuk Hati

Imej dari redsfcnews.blogspot

Kalau nak tengok bola, tengok je lah. Janganlah nak sakitkan hati orang lain pulak. Kami pun sokong Malaysia jugak. 

Aku nak tanya.
  1. Penyokong mana yang pengsan di final Piala Malaysia baru ni, yang dibelasah oleh penyokong mana?
  2. Penyokong mana yang bakar bendera Kelantan? Penyokong mana yang bakar bendera Terengganu?
  3. Penyokong mana yang berarak dan berdemo di stadium kata  dan nyanyi lagu 'FAM bangsat'?
  4. Penyokong mana yang berdemo menuntut supaya presiden persatuan mereka yang poyo meletak jawatan?
  5. Penyokong negeri lain tak pernah baling botol air mineral ke? Tak pernah baling mercun ke? Penyokong mana yang ditahan polis kerana membaling botol sos tomato?
  6. Penyokong mana yang baling mercun betul-betul dekat telinga pemain Kelantan yang sedang tergolek dulu?
  7. Penyokong mana yang kejar pemain mereka sendiri dulu-dulu?
  8. Berapa kali ada kes penyokong bakar kerusi stadium? Di negeri mana?
Maksud aku, semua penyokongpun sama. Mereka mahukan kemenangan dan yang terbaik untuk team mereka.

Persamaan penyokong Kelantan dan Indonesia ialah semata-mata mereka berbaju merah dan menyokong team mereka dengan penuh bersemangat. Mereka tak pernah mengecat muka mereka dengan warna biru Chelsea walaupun mereka minat Chelsea bagai nak giler! Atas 2 sebab:
  1. Kan Chelsea tu yang sedang menentang team Kebangsaan kita!
  2. Payah nak solat nanti.
Sekian. Harap faham.

18 comments:

  1. sabar cikli...sabar...biarlah ore nk kato ghapo, yg penting kito tunjukkan sikap yg baik......

    ReplyDelete
  2. ada tambahan soklan...
    9. Di negeri mana cikli mencari rezeki..??
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. salam cikli,
    mintak jangan nak salahkan pembangkang lagi...

    ReplyDelete
  4. Walau kakak bukan org Kelantan, tapi kakak lebih hormat cara mereka kalau nak banding dari mereka yg kononnya celik tapi buta hati. Sikit-sikit nak kenen yg buruk ke Kelantan. TGNA tu tak pernah pun buat macam itu. Dengki sangat tu kenapa... atau sebenarnya nak sorok sesuatu di kain yg jarang?

    ReplyDelete
  5. Salam ..:)

    walau apa yang didakwa....
    tidak sesekali org sini termakan kata2..
    InsyaAllah..

    ReplyDelete
  6. bangang namanya nih! errkkK!

    baik gi dating ngan spiderman, lagi bagus :D http://ch000tz.blogspot.com/2011/11/www-10-waaa-with-wallspidy.html

    ReplyDelete
  7. Cikli, biaq pi kat dia...

    - tengok nama: lamputoslet pun dah boleh agak tahap mentality orang ni
    - saya suka alasan tidak cat muka dengan warna biru Chelsea tu... :-)

    ReplyDelete
  8. Memang ada manusia yg anti org Kelantan. Sebab mereka bukan org Kelantan. Mereka tak faham jiwa orang Kelantan. Ada orang benci org Kelantan. Ada org sayang org Kelantan. Ada org benci org luar Kelantan. Ada org suka org luar Kelantan. Ada org bangang & ada yg tak bangang. Ada org Indon yg ok. Ada org Indon yg tak ok. Ada org Malaysia yg ok & ada yg tak ok. Ok lah aku nak gi pasar malam ni...

    ReplyDelete
  9. huh.. ape la org ni.. nak kena masuk skolah blk agaknye.. sungguh rendah moral

    ReplyDelete
  10. Semoga oghe yang tulis itu akan berbahagia.
    Gilo ni ada macam-macam jenis gilo....

    ReplyDelete
  11. FBholic >_< http://ch000tz.blogspot.com/2011/11/facebookholic.html

    ReplyDelete
  12. Cikli, abaikan saja otang bodoh mcam tu.
    kalau dilayan, hurmm tak ke mana lah kita.

    *tapi memang dia bodoh dan akhbar yang siarkan nya pun bodoh jugak!

    *eh lupa. mana ada yang bijak kalo dengan sek2 "tu" kan? hahahaha

    *dan Namewee pun penah cakap. "sampah punya surat khabar". kita pakej la "pujian" untuk akhbar2 sekutu.. kikikiikii

    Cikli, ada kenalan di oversea? warganegara Malaysia tapi tinggal di luar negara?

    Sekarang kita sedang mencari rakyat Malaysia utk tunjukkan sokongan MEMBANTAH rang undang2 perhimpunan aman. setakat ni dah ada beberapa buah begara yang turut serta.

    Mungkin akan kelam kabut, sebab kalau boleh nak benda ni berjalan serentak di negara2 lain juga, termasuk Malaysia pada Sabtu ni (26/11/2011)..

    kalau cikli boleh layari link ni.. kat sini ada details. https://www.facebook.com/events/110965842350963/ kira organizer? lebih kurang lah.

    || LONDON, UK ||

    Rally in support of MyOverseasVote and Bersih
    http://myoverseasvoterallylondon.eventbrite.com/

    Bersih Music Video shoot (LONDON)
    https://www.facebook.com/events/277325675643770/

    || PERTH, WA ||

    Yellow BBQ Perth @ Burswood Park
    https://www.facebook.com/events/285783814789755/

    || HOBART, TASMANIA ||

    Nov 26 Global Day of Action - Hobart, Tasmania
    https://www.facebook.com/events/276479902395936/

    || NEW ZEALAND ||

    We want to vote! ~ Global day of Action - 26 November 2011
    https://www.facebook.com/events/169373926492672/

    || HONG KONG ||

    #Walk4Freedom - 為馬來西亞出走。#為自由出走
    https://www.facebook.com/events/192058070880507/

    Saya ada tanyakan kenalan di Mesir, tapi mungkin bukan "kabel kuat" kot? still no respon.

    Nota kaki: BANTAH rang undang2 perhimpunan aman 2011!

    Nota tangan: Protes rang undang2 tu di Parlimen siang tadi (kalau belum tgk) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OVbQAN3UnGI

    ReplyDelete
  13. haha...mmg dasar busuk hati punya paper...

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...