Saturday, January 3, 2009

Macam Yahudi Tua Tanpa SMS


Salam.


Orang Madinah Tertunggu-tunggu kedatangan Muhammad. Macam mana rupanya. Orang kata akhlaknya terpuji, santun, berjurus. Fizikalnya handsome, segak, macho. Hebat.


Itulah apa yang didengari daripada cakap mulut ke mulut. Dalam kitab injil, taurat pun ada cerita fasal ciri-ciri Nabi akhir zaman.


Lalu orang Madinah composekan lagu selawat yang cukup indah dan menjadi hit sampai sekarang untuk sambut orang yang dinanti, walaupun tak pernah dilihat rupa parasnya sebelum ini.


Sekarang, untuk orang yang jahil politik, bila nama Wahid Endut diistihar jadi calon Pas, terus boleh google wajahnya. Boleh tahan, handsome lagi daripada Wan Farid. Pas 1- Umno-0. Kemenangan pertama.


Google lagi Wahid Endut, dapat tengok pula dia diseranah babi, setang, gile, iblis, nattang dan diajak goccoh oleh Adun Kijal sedikit masa dulu dalam DUN Trengganu di Youtube kerana.....ah! google lah sendiri, saya ada the whole CD, beli kat PUTIK, sapa nak pinjam? Speaker dewan pulak buat diri dia sendiri (baca: buat bodoh) je. Google Adun Kijal, laaa...MB Tranung ler ning rupanya. Ish ish ish..... dia ni hok beli Mecedih baru ni rupanya.


Tu maklumat untuk orang yang berpolitik hanya 5 tahun sekali atau hanya bila ada anak YB jadi yatim. Walaupun jahil politik, tapi dapat balik semua maklumat melalui internet, paper, tv, radio, sms, mms, majalah, library, kedai kopi.


Jadi, adakah orang yang mengata buruk tentang Muhammad Rasulullah S.A.W itu jahil maklumat? Kalau jahil maklumat, maklumat negatif tu dari mana dia dapat?


Sudah pastinya dia berniat provokasi. Menghasut. Menyebarkan kebencian. Hukuman untuk kesalahan ini ada termaktub di dalam undang-undang negara kita. Kalau tanya ramai orang termasuk Dr. Maamor dan Pewaris mungkin depa kata ISA je (mungkin tidak). Tanya Raja Petra, mungkin dia kata Akta Hasutan kan ada. Tanya Theresa Kok... tak payah tanyalah, ke lain pulak dia struggling membebel. Tanya saya, saya kata, ada akta takda tertuduh buat apa. Nak tuduh anonymous? Yang lebih terrorist mungkin kata baling saja dengan kasut!


Yahudi tua yang tiada handphone 3G dan tiada Astro mengata Rasulullah di sepanjang jalan walaupun orang yang menolong dia itulah Rasulullah S.A.W. itu memang jahil. Tetapi apabila mengenali Rasul S.A.W yang mulia, dia terus beriman.


Sama-samalah kita jalankan kewajipan kita.


Bloggers - Keep blogging the truth.


TV1, TV2, TV3, Astro dan rakan-rakan - Nyatakan kebenaran dan kebaikan Islam dan hukum hakamnya. Mungkin kerana takutkan hudud lah mereka memaki dan memfitnah Nabi kita. Yalah, sebab Nabi S.A.W lah yang mula-mula menyatakan kewajiban hudud. Jadi kalau anda pun menyebarkan kebencian dan kesangsian tentang hukum ini.....anda fikirlah sendiri.


Ibu bapa - Jaga anak baik-baik.


KT folks - Undilah parti yang nak menegakkan Islam.


Takbir.


.


No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...