Thursday, January 29, 2009

Pembangkang Selangor Ketinggalan 14 Tahun


Fitnah khalwat: Dr Halimah sedia saman My Kmu.net RM40 juta


Ini adalah tajuk berita daripada HarakahDaily.Net 29 Januari. Ianya telah dinafikan oleh ADUN Selat Kelang itu yang juga merupakan pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor. JAIS selaku penangkap basah tersohor di Negeri Selangor juga menafikan perkara ini.


Bagi saya ini adalah satu lagi kisah 1001 Malam atau Arabian Nights versi moden. Kisah terbaru selepas kisah Ali Rustam dan 40 Orang Penyamar.


14 tahun dulu, ramai orang hanya mengenali nama Mat sabu, tetapi wajah beliau agaknya tak pernah masuk TV. Tetapi apabila beliau ditangkap basah di Hotel Perdana, Kota Bharu, MP Nilam Puri pada masa itu menjadi tersohor dan dikenali wajah dan rambut kerasnya sehingga sekarang.


Abang Mat didapati tidak bersalah oleh Mahkamah Syariah Kota Bharu, tetapi beliau terpaksa bermula sebagai ahli biasa Parti Islam SeMalaysia. Sehinggalah beliau dipilih sebagai salah seorang Naib Presiden Parti pada masa ini.

Dr Halimah juga pasti akan menjadi lebih dikenali terutama di luar Selangor dan saya positif undi beliau akan bertambah pada PRU13 nanti jika beliau bertanding semula seperti juga Abang Mat yang bertambah undi pada PRU 09 1995 walaupun undi Angkatan Perpaduan Ummah pada masa itu merudum teruk.

.

No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...