Tuesday, June 30, 2009

Kelebihan Umno, Kekurangan PAS


Tauke ikan yang menggaji ramai pekerja dan telah lama mampu memiliki Mercedes dengan nombor plet yang ranggi dimomokkan seolah-olah penjaja ikan dengan Honda Samah kerana menjadi calon PAS. Jika sekiranya beliau bertanding atas tiket Umno, pastinya beliau akan diwar-warkan sebagai seorang BUSINESSMAN.


Pemilik kebun getah beratus ekar yang menggaji puluhan pekerja pun kemungkinan akan dipanggil sebagai penoreh getah atau peniaga pok getah jika bertanding atas tiket PAS. Jika atas tiket Umno, pastinya dia disebut sebagai Usahawan Tani Korporat.


Saya percaya kapten kapal terbang hanya akan dipanggil pilot jika bertanding sebagai calon Umno. Jika menjadi calon PAS kemungkinan dia akan disebut drebar sahaja.


Ahli Ekonomi yang pandai baca qunut dalam Umno pastinya akan dipanggil sebagai ulamak professional, tetapi sekiranya dia seorang ayam tambatan PAS, dia akan dicop Erdogan walaupun telah menghafal kitab karangan Syeikh Wahbah Al-Zuhaili.


Banyak lagi kelebihan Umno, tambahlah sendiri.

3 comments:

  1. Biasalah, bila ingin mengangkat tinggi calo demo, calon orang orang lain dipijak-pijak... kalau TG bandingkan...demo marah,kutuk mcm2...

    ReplyDelete
  2. standard la tu..

    ReplyDelete
  3. salam cikli,
    Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya...

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...