Sunday, July 10, 2011

Vocabulary Kehidupan

Aku mula tahu pasal istilah 'molotov cocktail' semasa isu Memali. Aku ada percaya sikit-sikit (Sebab masih budak).

Sekarang, bila dengar saja 'molotov cocktail', aku sikitpun tak percaya ( Rasa macam diperbudak!).

** Apalagi dalam botol air mineral.

12 comments:

  1. apakah itu wahai cikli?????

    ReplyDelete
  2. Oooo itu saya tahuuuu....
    minyak masak tu... cikli

    ReplyDelete
  3. Ikhlas nak tau ni, apa dia 'molotov cocktail' tu.

    ReplyDelete
  4. What Is a Molotov Cocktail?

    A Molotov cocktail is also known as a petrol bomb or alcohol bomb. It is a simple type of improvised incendiary device. The simplest form consists of a stoppered bottle filled with a combustible liquid, such as gasoline or high-proof alcohol, with a fuel-soaked rag stuffed in the neck of the bottle. The stopper separates the fuel from the part of the rag that acts as a fuse. To use a Molotov cocktail, the rag is ignited and the bottle is thrown against a vehicle or fortification. The bottle breaks, spraying fuel into the air. The vapor and droplets are ignited by the flame, producing a fireball and then a burning fire, which consumes the remainder of the fuel.

    ***Itu jawab google

    ReplyDelete
  5. setahu saya, botol mesti kaca, baru senang pecah dan api menyambar gitu.
    pendemo bersih buat dalam botol plastik. habis terbakar kat tangan dulu la. bodoh betul depa tuh ye.
    kalau baling pun, jadi macam baling botol air mineral masa tengok bola je. sekali lagi bodoh kepad siapa yang buat tu. dah lah cantik siap tudung pink lagi.

    ReplyDelete
  6. petrol pam mana yang kena pau ni..baru botolnya..wakakakakakakaak

    ReplyDelete
  7. macam dibuat sendiri oleh pihak berkuasa n then uar2kan kat media menemui bahan letupan supaya mampu menggambarkan bahwa perhimpunan itu terlalu bahaya...nampak sgt.

    aku dah mula syak nih.

    ReplyDelete
  8. ohhhh bom buatan sendiri ke..ingat kan minuman hahaha...

    ReplyDelete
  9. Terima kasih CikLi, Sekarang ni faham apa itu Molotov Cocktai. Tak tua tapi tak tahu itu nama dia.

    ReplyDelete
  10. cikli,

    sejujurnya walau saya tak tahu apa itu 'koktel' tu.. (yang tahu cuma sejenis manisan).. tapi saya yakin dan percaya.. semua itu tak lain taj bukan adalah TIPU DAYA SEMATA-MATA.

    baju dalam beg?? hahaha.. tu lagi lah. sangat kelakar.. dah sah2 diorang rampas sebelum ni.. SO TAK SYAK lagi diorang boleh mempergunakan baju tu..

    kesian baju.. tak bersalah pun dalam hal ni.

    er..

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...