Wednesday, June 8, 2011

Rock Kapak Zombie Kampung Pisang

Sehingga 1985, hanya Search yang menonjol sakan dengan lagu rock mereka. Pada masa tu, semua orang pun layan lagu Allahyarham Sudirman.

Kejayaan Search memangkinkan pertumbuhan berbagai-bagai kumpulan rock di Malaysia. Negeri Johor yang muncul juara dalam bab ini. Kami di Kelantan turut berbangga dengan kumpualan D'Zai, yang kemudian bertukar nama kepada Desire.

Kumpulan Wings hanya mula dikenali apabila album Belenggu Irama mereka malatop pada 1987.

Suatu hari Wings (yang masih belum dikenali ramai) datang untuk berkonsert bersama Desire di Stadium Sultan Muhammad ke IV.

Sedi dan lain-lain kawan aku ternampak seorang brader teramat rock dan terus teruja lantas menegur brader tu dengan penuh semangat kenegerian.

"Brader, Desire memang best. Kita lebih suka Desire daripada Wings. Ambik gambar boleh brader?"

Mereka pun mengambil gambar untuk kenangan. Sejak bila pula vokalis Desire jadi hero zombie Kampung Pisang?


Banyak la kau punya Desire Sedi!


6 comments:

  1. salam..
    gua budak lagi zaman ni..
    lalau je tepi tembok orang belanja makan ... bila gua besar sikit baru gua tau akak gua antara yang cantik masa tu..

    ReplyDelete
  2. awie tak kecik ati ker? masam jer..

    ReplyDelete
  3. rock kapak!!!!best gak layan.

    ReplyDelete
  4. gedek! - buka kasut, semerbak satu asrama..

    brutalsolo - untung la lu

    ayohnik - masa ni belum pekida lagi kot

    NzA - lentuk ada, leleh ada, semua ada

    ReplyDelete
  5. kecik hati vokalis desire beb..haha

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...