Tuesday, February 10, 2009

Dari Bukit Gantang Ke Bukit Chandan



Sebaik-baik perencana ialah Allah S.W.T.

Di saat media arus perdana cuba mengalihkan isu di Perak daripada isu pencabulan demokasi kepada isu penderhakaan kepada Raja. Allah menyelamatkan rakyat Perak dan Sultannya yang sentiasa dikasihi dan didoakan setiap kali khutbah Jumaat.

Perancangan Allah bakal menemukan semula perlawanan 2 musuh politik di gelanggang yang sebenar. Perlawanan sebenar di gelanggang yang sebenar. Bukan perlawanan di antara pemain dan pengadil. Bukan perlawanan di antara pemain dengan pengawal keselamatan stadium. Ia adalah perlawanan antara pemain dan pemain sebagaimana sepatutnya.

Perlawanan yang boleh digunakan oleh kedua seteru untuk menyampaikan mesej kepada pengadil bahawa merekalah pasukan pilihan ‘kejo yop kejor’ di Perak.

Di gelanggang ini rakyat ramai boleh menyatakan rasa hati mereka tanpa perlu menahan pedih gas pemedih mata. Tanpa perlu berselindung di dalam masjid persis dihambat Tsunami. Tanpa perlu merempuh perisai FRU. Tanpa perlu berbaring di atas jalan sambil memegang bendera Palestin.

Usah peduli karenah SPR, SPRM, PDRM, TV1, TV2, TV3, NTV7, TV9, Awani, News@Bernama, Aljazeera, Tamil Nesan, Tamil Elam, JKKK, Utusan, BH, pangkah saja parti pilihan masing-masing. Tiada water cannon jika anda tidak mengundi BN dan tiada penyepak dan gari jika anda mengundi PR.

Perancangan Allah telah tersurat sejak azali. Makhluk maut Allah telah menemui MP Bukit Gantang dalam keadaan beliau sedang sarat menyokong agama Allah. Alhamdulillah. Semoga Allah menerima perjuangan beliau menegakkan agama Allah sebagai jihad yang memberi Syurga.

Kembalinya YB Roslan Shaharum ke Rahmatullah memaksa BN Umno kembali keluar dari persembunyian di sebalik tabir kuning dan di sebalik tv dan radio dan surat khabar arus perdana. BN Umno terpaksa keluar berdepan semula dengan marhain di Bukit Gantang, bukan penguasa di Bukit Chandan.

Bukit Gantang terlalu istimewa. Pada PRU11 2004, Calon Pas, Dr. Lo Lo tewas kepada Calon BN Gerakan dengan peratusan keluar mengundi yang mungkin terendah di Malaysia pada masa itu iaitu 51%. Lebih rendah daripada peratus pengundi Melayu di situ iaitu 63%.

PRU12 2008, 73% pengundi Bukit Gantang keluar mengundi dan majoritinya menolak calon BN Umno dan memilih Almarhum Roslan Shaharum.

Sekarang, terpulang kepada pengundi Bukit Gantang untuk menghantar mesej demokrasi mereka ke Bukit Chandan.

Pengundi Bukit Goh, Bukit Peraksi, Bukit Garam, Bukit Bintang, Bukit Katil, Bukit Tursina, Bukit Raya, Bukit Bendera, Bukit Merah, Bukit Fraser, Bukit Tiu, Bukit Tinggi, Bukit Sireh, Bukit Panau, Bukit Raja, Bukit Kayu Hitam, Bukit Padang hanya boleh berkempen dan tolong meramaikan sahaja.

Al-Fatihah untuk YB Roslan Shaharum.
.

2 comments:

  1. Semoga Allah menempatkan Roh beliau bersama2 golongan pejuang Islam. Amin.

    ReplyDelete
  2. ya, inshaAllah, moga rakyat bersuara apa dalam hati tanpa perlu menahan pedih asap dari gas pemedih mata (pedih tu, sampai idok buleh bukok mate kalau udoh terkena).

    idok payoh le deme pergi cari keris taming sari letoknya di mana di Perak nu.

    guna aje pensil, pangkoh, tenyeh apa yang patut. Idok gitu?

    tapi jangan le ada orang main kotor import hantu reramai.

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...