Thursday, February 5, 2009

Sandiwara Sauk : Baik Punya Cilok


Cerita hampir lengkap. Semua karektor telah memainkan peranan masing-masing dengan cemerlang. Memang real. Memang bersahaja.

Semoga Allah memberikan award yang sebaik-baiknya kepada Pelakon Terbaik.

Jika cerita thriller ini tamat di sini, syukur Alhamdulillah. Cuma saya bimbang ianya hanya satu permulaan.

Semoga kebimbangan saya tidak menjadi kenyataan.

Saya bimbang ianya hanya permulaan apabila teringatkan 46. Semangat 46. Terus terbayang, Ku Li, Braim Ali, Datuk Syukri, Shabery Chik, Rais Yatim, Rozali Isohak, Shahrir. Puaka !

Moga-moga PKR tak macam 46.

Bila bertemu kegagalan, mula-mula Braim lompat, kemudian Syukri loncat. Lepas sekor, sekor. Rozali Isohak yang masih jadi TMB II, amat menyesakkan dada Tok Guru. Last-last Ku Li tanam 46 dan loncat kubur sendiri.

Semoga PKR kuat semangat dan tak mencilok macam 46.

Pakatan Rakyat PR perlu ditunjangi oleh parti yang mempunyai ahli dan foundation yang solid. Parti mana lagi kalau bukan Parti Islam dari Gunung Semanggol, Perak.

Nama PR pun saya cadangkan ditukar. Supaya ianya jauh dari bunyi SPR dan BPR.

Saya cadangkan IR, Ikatan Rakyat. Boleh juga bersempena nama Ir. Nizar. Menteri Besar PR yang pertama, yang pastinya dikenang dalam sejarah.

Terima kasih YB Ir. Nizar. Allah berkati tuan engineer.

.

No comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...