Tuesday, March 29, 2011

Tips Join MLM Untuk Orang Kerja Makan Gaji

Dulu-dulu ramai juga kawan aku join skim MLM ni. Ye lah, teruja juga tengok orang lain pakai Mercedes dan BMW. Ke mana saja depa pergi, mulut mereka berbuih dengan kelebihan produk masing-masing. Kadang-kadang aku beli juga. Mesti support kawan nak meniaga.

Ada jugak yang ajak aku join.

"Takpe lah, aku tak pandai cari orang. Kalau setakat nak paksa adik beradik aku masuk, lepas tu senyap. Baik tak payah," aku selalu beralasan begitu.

"Takpe, nanti aku tolong. Kau join saja," kawan aku tak mahu mengalah.

"Biarlah bro. Aku malam-malam nak tidur lah," aku beralasan lagi.

"Semua orang tidur malam. Kadang-kadang je ada meeting," jawab dia lagi.

"Aku kan makan gaji," alasan lagi.

"Eloklah sambil-sambil kau jumpa orang boleh promote," dia memberi idea yang mungkin brilliant fikirnya.

"Eh! Inikan MLM?" Aku berlagak jahil teropong.

"Ye lah Multi Level Marketing, kalau banyak downline lagi baik," dia menghurai.

"Aku ingat MLM tu singkatan untuk MALAM, jadi kalau kita makan gaji waktu siang, kita kena buat kerja-kerja cari down line ni waktu malam sahaja," aku berkata bersahaja.

"Kau ni, kalau nak mengena pun agak-agak la....." Dia tarik muka.

Dalam hati aku Yessss! Sebijik!


6 comments:

  1. ...bila dah terkena sebijik tu..barulah pandai dia nak diam yaa..:):)
    dahsyat penangan tuu!

    ReplyDelete
  2. sikit punya cantik..gua mau tiru lupnya ayat bro
    bila mereka terjah gua nanti

    ReplyDelete
  3. salam Tuan,
    hahahhahahhaahha,,,,,menarik menarik menarik

    ReplyDelete
  4. pn kartini, nur, gedek!, brutalsolo, cikguzam,

    yang penting halalan toyyiban

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...